סטודנטית לתואר שנימרכז לימודים אקדמיים אור יהודה-מנהלת פורטל משרד החינוך מחוז תל אביב, מדריכת תקשוב

התמונה שלי
Israel
מטרת הבלוג - להציף את רצף התפתחות החשיבה בהקשר להוראה, במסגרת לימודי תואר שני בתקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים

יום שני, 18 במרץ 2013

מטרת הבלוג



!הי יש לי בלוג      



אני יושבת מול  הבלוג הדנדש והריק שלי ומתכננת את הכתיבה שלא
נובעת בטבעיות, בעיקר בגלל שאני מודעת לעובדה שכל העולם יכול .
אני מניחה שלא ימצאו מי יודע מה עניין ,אך בכל זאת, "פרסום עולמי."..י

 ... אני אתגבר

מטרת הבלוג  


  לתפוס הבזקי  חשיבה לאורך זמן על מנת לראות את התפתחות החשיבה שלי בהקשר להוראה, במטרה 

!לשקף לעצמי את התהליך שזרם התודעה שלי עבר, כלומר חשיבה על חשיבה. משעמם נראה לי, לא יהיה


איך עושים זאת?
מפעילים את הגלגלים וכשזה קורה רצוי לרשום הבזקים מתוך  זרם התודעה כדי לתפוס כמה רססי מחשבה שגם כך רצה במהירות אדירה. עם הבזקים אלו צריך לעבוד ולעבד, לסדר מחשבות, לארגן רעיונות, למיין (ולפני כן לבחור את הקריטריונים למיון), לנפות, למפות, לנסח מחדש ולסגנן את הסינטזה שעשיתי  במטרה להביע את הקול האישי שלי.
כאן עלול להיווצר  באג..

קול איש הוא מכלול ההתנסויות, האמונות, הדעות והתובנות התרבותיות שהתפתחו אצלי לאורך השנים והוא אישי ושונה מכל קול אחר. כדי להביע אותו בקול רם ובברור, צריך לאזור אומץ  כי יתכן שהוא לא יהיה בקונצנזוס ואז יש מצב שכמה אנשים או מגזרים יתרגזו ואני אפגע. מצד שני לדבר מגרונו של מישהו אחר לא מעניין. (יונה וולך כתבה שיר על כך) אכן עוד שלב בהתפתחות חשיבתית שצריך לעבד.

לבסוף, לפרסם אותו בפורום שכרגע נראה לי אישי,  אך בעל תפוצה שאיני יודעת לאן יגיע...
מישהו חכם אמר לי פעם " סנדי, את שולטת במילים שעדיין לא אמרת אותן , כל אלה שיצאו,מפיך הם כבר לא שלך"
נראה לי שמטרת הבלוג שלי יהיה שנלמד יחד  איך להגיע לאיזון הנכון בין הרצון להישאר בקונצנזוס החמים והנוח לבין לומר בקול את עמדתי ודעתי. ואולי אין צורך באיזון ואילוצים  כי אז הוא לא קול אישי אלא מה שהקבוצה רוצה לשמוע?

 הולך להיות קשה אך מעניין. 

Sandy

2 תגובות:

  1. שמח לראות שיש עוד אנשים שבשבילם חיפוש פתרונות לשם הוראה היא דרך חיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על תגובתך. תוכל בבקשה להציג את עצמך?
      סנדי

      מחק