סטודנטית לתואר שנימרכז לימודים אקדמיים אור יהודה-מנהלת פורטל משרד החינוך מחוז תל אביב, מדריכת תקשוב

התמונה שלי
Israel
מטרת הבלוג - להציף את רצף התפתחות החשיבה בהקשר להוראה, במסגרת לימודי תואר שני בתקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים

יום שישי, 17 בינואר 2014

איך אהפוך את העולם למקום טוב יותר בזכות התואר שלי

התשובה הראשונה שעלתה במוחי כתגובה לשאלה זו היה משהו ציני לחלוטין. משהו שילמד את השואל לא לשאול שאלות חסרות פרופורציה מסוג זה. אך במחשבה שניה, ולפני העוקצנות שעמד השואל לחטוף, פילח את מוחי הבזק חשיבה שאולי יש בזה משהו שעוד לא נתתי את דעתי עליו, ועל כן עדיף לספור עד עשר, כמו שלימד אותי אבי, לפני שעוקצים מישהו.
ומה יותר הגיוני מאשר לברר סוגיה זו בבלוג? הרי הוא "סובל" הכל.

ובכן, הנחת המוצא של השואל שזעקה מתוך השאלה היא שאכן העולם יכול להיות יותר "טוב" בזכות לימודים לתואר.
האם אני מזהה עליונות אקדמית? מי שלמד יש בידו להפוך את העולם לטוב יותר. ומה עם מי שלא למד? או לא למד לימודים מסודרים? האם הוא לא יתרום ל"טוב" העולמי? 
מיותר להתחיל להכין רשימות מי עשה מה וכמה. אך מספיק להזכיר את  מרק צוקרברג שלא סיים קולג' אך המציא את פייסבוק, או סרגי ברין שעזב בשנת 1998 את לימודי הדוקטורט כדי לפתח את מנוע החיפוש, גוגל.

 לורנס אליסון , ממקימי חברת התכנה אורקל (Oracle), היו"ר והמנכ"ל שלה, יריב מר של ביל גייטס, מיליארדר, איש עסקים נועז, התעניין במתמטיקה ולמד תכנות בכוחות עצמו. עזב את המכללה ללא תואר והיגר לקליפורניה, שם עבד כתכניתן.  הוא הקים את אורקל, חברת התכנה שהפכה להיות השנייה בגודלה בעולם, אחרי מיקרוסופט.

ביל גייטס בשנת 1977 התקבל לאוניברסיטת הווארד, אך גילה עניין מועט בלימודים ונשר מהם כעבור זמן לא רב כדי להקים את מיקרוסופט. מעבר לפעילותו זו הוא הקים קרן  העוסקת בתרומות למוסדות חינוך ומחקר רפואי. בין השאר, תרם מלגות לימוד בהיקפים ניכרים לבני קבוצות אוכלוסייה חלשות וסייע לקידום המלחמה במחלות בפרט במחלות המאיימות על העולם השלישי . הוא מקדם יחד עם וורן פאפט, קמפיין המעודד מיליארדרים לתרום את מירב הונם לצדקה. (מתוך ויקיפדיה)

לא במקרה כל מי שבחרתי ,עסק ותרם לתחום חדש יחסית- מדעי המחשבים והאינטרנט. זה תחום העניין שלי ולא מעכשיו. 

אולי תרומתי הצנועה לעולם טוב יותר יהיה בתחום שבחרתי, בנישה הקטנה שלי, ואולי תרומתי כבר מצאה את המסלול שלה-  לסייע למורות ותלמידים ללמוד וללמד באמצעות המחשב? להפגיש את הטכנולוגיה עם הפדגוגיה בנקודות הנכונות, לגרום להנאה והנעה בלמידה באמצעות שיתוף ושיתופיות בין הלומדים למלמדים ובינם לבין עצמם, להעריך באמצעות הערכה מעצבת ועוד...

אם כל זה נכון, מזל שלא שילחתי את חיצי הציניות שלי, באדם ששאל אותי בתמימות, איך אהפוך את העולם מקום טוב יותר בזכות התואר שאקבל...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה